Noworoczny design dla dzieci

Janusz Kaniewski, top designer, współtwórca Ferrari California, Lancia Delta i najnowszej Hondy Civic, oraz Chris Niedenthal, mistrz fotografii dokumentalnej, połączeni w jednym projekcie… kalendarza. Unikatowa oprawa graficzna i zdjęcia, dokumentujące najważniejsze wydarzenia historyczne socjalistycznej Polski, tworzą niepowtarzalne dzieło „z misją”. Dochód ze sprzedaży kalendarza w całości zostanie przeznaczony na pomoc dzieciom ze świetlic podwórkowych.

O właściwą oprawę fotografii i wyjątkową szatę graficzną kalendarza zadbał Janusz Kaniewski, specjalista od „nadawania wyrazu twarzy” ekskluzywnym markom samochodów. Mariaż archiwalnych zdjęć Chrisa Niedenthala oraz nowatorskich pomysłów autora najnowszego logo Fiata, czy butów narciarskich Rossignol, w których Hermann Meier zdobył puchar mistrza świata, to jedyna w swoim rodzaju idea artystyczna. Łódzki deweloper, firma Virako, która jest organizatorem i mecenasem wernisażu, połączyła w jednym projekcie dwóch artystów z zupełnie różnych czasoprzestrzeni i dziedzin sztuki. „To zaszczyt, że tak wyborny duet artystyczny współpracuje przy naszym projekcie. Kreacja kalendarza, który łączy wartość historyczną i współczesną w zdjęciach mistrza fotografii dokumentalnej z projektem graficznym światowej sławy designera, to unikatowe dzieło. Zależy nam, by zaspokoić najbardziej wyrafinowane gusta poprzez nietypowe połączenie sztuki, fotografii i designu” – mówi Krzysztof Witkowski, prezes firmy Virako.

Wernisaż kalendarza odbędzie się 23 listopada 2011 roku w Łodzi i będzie połączony z aukcją charytatywną. Dochód ze sprzedaży oraz licytacji kalendarza sygnowanego numerem „1” w całości zostanie przeznaczony na wsparcie działalności Świetlicy Podwórkowej, opiekującej się ponad sześćdziesięciorgiem dzieci z enklaw biedy.

Już po raz trzeci firma Virako jest mecenasem akcji społecznej z udziałem wybitnych artystów. Ubiegłoroczny kalendarz również został zaprojektowany przez Janusza Kaniewskiego. „Re_fresh by Virako 2011” zawierał dwanaście wyjątkowych grafik designera, w tym między innymi „Riva” jeden z ulubionych projektów autora, czy „Warszawa moje biuro” – grafikę przygotowaną na potrzeby aukcji. Podczas wernisażu zgromadzono kwotę 23 tysięcy złotych, która została przekazana Świetlicy Podwórkowej przy ul. Pomorskiej 54 w Łodzi. Wydarzenie cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem przedstawicieli władz miasta, biznesu i sztuki. Artysta zgodził się współpracować przy projekcie również w tym roku i zostać ambasadorem wernisażu Chrisa Niedenthala.