VR – Wirtualna Rzeczywistość

    Seminarium Wirtualnej Rzeczywistości w ambasadzie USA w Warszawie

    Jako patron medialny wydarzenia, w imieniu firmy EON Reality, światowego lidera w zakresie innowacyjnej technologii zarządzania produktem (iPCM), mamy przyjemnością zaprosić wszystkich zainteresowanych na seminarium wirtualnej rzeczywistości do Centrum Komercyjnego Ambasady Stanów Zjednoczonych w Warszawie przy ul. Poznańskiej 2/4. Seminarium odbędzie się w dniu 6 września, w dwóch osobnych panelach: komercyjnym oraz edukacyjnym, na których zostanie zaprezentowanie oprogramowanie EON Professional oraz sprzęt do projekcji stereoskopowej. Liczne możliwości technologii VR pozwalają firmom zwiększyć sprzedaż i umożliwić przetestowanie funkcjonalności produktu, zmniejszyć koszty serwisu oraz wsparcia technicznego, a także przeprowadzić wirtualne treningi. Użytkownikami oprogramowania EON jest wiele potężnych korporacji takich jak: Office Depot, Suzuki, Audi, Nokia, RTKL, Samsung. Zamiast patrzeć na płaską powierzchnię monitora, będzie możliwość „zanurzenia” się w cyfrowym otoczeniu, gdzie interakcja z cybernetycznym środowiskiem czyni użytkownika elementem aplikacji 3D, a nie tylko obserwatorem. Jest to niesamowite doznanie wirtualnej przestrzeni w porównaniu z innymi możliwymi technikami wizualizacji.

    Seminarium wirtualnej rzeczywistości, będzie miało na celu przedstawienie możliwości i korzyści wynikających z zastosowania technologii VR i odbędzie się przy współudziale: Ambasady USA w Warszawie, miesięcznika Design News, firmy CNS Solutions (dystrybutora oprogramowania Solid Works w Polsce). Jeżeli są państwo zainteresowani otrzymaniem imiennego zaproszenia na to wydarzenie, prosimy o kontakt:

    marek@eonreality.com (+48 600 388 136).

    Liczba miejsc jest ograniczona..

    VR – Jak to działa? Istnieją dwie metody uzyskania efektu  stereoskopowego (VR). Metoda aktywna oraz pasywna

     

    W metodzie pasywnej oprogramowanie VR używane jest do wyświetlania interaktywnych modeli 3D za pomocą opcji Quadbuffer, zaimportowanych ze standardowego środowiska CAD lub innych programów 3D. Zaawansowana karta graficzna Nvidia Quadro FX rozdziela sygnał stereo 3D na dwa sygnały monitorów, jeden dla oka prawego, drugi dla oka lewego. Następnie sygnały są przekazane do dwóch nieruchomych rzutników wyświetlających nałożony na siebie obraz. Aby uzyskać efekt 3D, przed obiektywami projektorów umieszcza się specjalne filtry polaryzacyjne, rzucające obrazy na specjalny ekran, na którym efekt oglądany jest przez spolaryzowane okulary.

     

    Zasada działania metody aktywnej jest prostsza, a polega na zsynchronizowaniu częstotliwości naprzemiennego wyświetlani klatek obrazu wraz z częstotliwością przyciemniania ekranów LCD umieszczonych w okularach, co jest powszechnie wykorzystywane w przemyśle gier komputerowych.

     

    Porównując te dwie metody wynika, że o ile stereoskopia aktywna jest tania i wymaga zaledwie jednego źródła projekcji obrazu o wysokiej częstotliwości odświeżania sygnału, to zmusza tym samym do użycia okularów migawkowych, co zdecydowanie pogarsza komfort pracy. Natomiast metoda pasywna stwarza konieczność umiejętnej kalibracji dwóch źródeł projekcji po każdym przesunięciu projektorów. Kolejnym ograniczeniem stereoskopii pasywnej jest wymóg posiadania odpowiedniego ekranu o fakturze nie powodującej depolaryzacji fali świetlnej, jednak prostota budowy, komfort użytkowania i niski koszt okularów polaryzacyjnych stanowi o znacznej przewadze metody pasywnej nad aktywną.

     

    Więcej o VR – już wkrótce

    na łamach Design News