DesignForum

    Podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show – odbywających się w nowej, zmienionej formule i jakby skromniejszej oprawie – redakcja magazynu AutoRok po raz kolejny zorganizowała stoisko pod wiele mówiącą nazwą DesignForum

    Na powierzchni ok. 400 m2 zaprezentowano 10 samochodów (i to jakich!), a także modele wykonane na ASP Wrocław oraz wiele innych prac zaprojektowanych na potrzeby współczesnego przemysłu motoryzacyjnego.

    Zaproszono specjalnych gości – wśród nich Wiesława Wiatraka (stylistę polskiego samochodu małolitrażowego “Beskid”), Zbigniewa Maurera z Centro Stile Alfa Romeo oraz Raphaela Bretechera z niemieckiego ośrodka stylizacji KIA. Zaproszono także Wacława Stewnerta – założyciela firmy Clic Car Corporation. Nawiasem mówiąc, na stoisku można było podziwiać dwa w pełni sprawne prototypowe egzemplarze Clicka, jeden w wersji “Cabrio”, drugi – “Pickup”.

    Zbigniew Maurer i Raphael Bretecher opowiadali o tendencjach w projektowaniu, prowadzili warsztaty i konkursy rysownicze. W konkursie mającym pokazać, jak rysownicy wyobrażają sobie następną generację Fiata Spidera, dwa pierwsze miejsca zajęli Kamil Łabanowicz i Sławomir Kreft, dwa drugie Wojtek Grodecki i Michał Wojtaszek, natomiast dwa trzecie – Gosia Hop i Jacek Pepłowski. Następnego dnia w konkursie na “Brakujący model w gamie Alfa Romeo” Zbigniew Maurer za najlepsze uznał prace Jacka Pepłowskiego, Kamila Łabanowicza oraz Bogusława Parucha.

    Z kolei szef designu KIA chciał zobaczyć, jak polscy rysownicy wyobrażają sobie sportowy model tej marki. Wyróżnił prace Kamila Łabanowicza, Remka Skomro oraz Jacka Pepłowskiego.

    Ciekawe, czy i kiedy te śmiałe projekty trafią na biurka inżynierów projektantów odpowiedzialnych za wcielanie marzeń i wizji designerów w życie.

    Największą uwagę osób zwiedzających stoisko przyciągały superauta dostarczone przez turyński ośrodek Italdesign Giugiaro. O ile Toyota Alessandro Volta (z hybrydowym układem napędowym) i bardzo szybki Chevrolet Corvette Moray imponowały sylwetkami i osiągami, o tyle trzecie auto – pudełkowata Biga o długości zaledwie 203 cm mogła fascynować funkcjonalnością.

    www.designforum.pl, www.autorok.pl