OKRĄGŁY SILNIK POWINIEN MIEĆ…
    OKRĄGŁE REGULATORY

    Zastosowanie kondensatora pierścieniowego pozwoliło na zmniejszenie rozmiarów silnika

    Nowy projekt kondensatora może przynieść użytkownikom zmniejszenie rozmiarów silnika. Zdaniem SBE Inc. ten projekt może się okazać szczególnie użyteczny dla konstruktorów aplikacji, wykorzystujących silniki elektryczne. Wyprodukowany przez tę firmę okrągły kondensator z pierścieniową warstwą zasilania idealnie otacza wałek silnika, wtapia się w konstrukcję, zamiast być przyczepionym na wierzchu maszyny niczym czepek.

    OKRĄGŁY KONDENSATOR Przedstawiciel SBE Inc. mówi, że koncepcja okrągłego falownika nie jest niczym nowym, ale jednoczęściowy kondensator aż do chwili obecnej nie był dostępny na rynku. Prąd stały wpływa do kondensatora (kolor pomarańczowy) i do układu elektronicznego falownika (kolor niebieski), w którym ulega przekształceniu na trójfazowy prąd zmienny, który zasila silnik. Nie ma potrzeby instalowania osobnej obudowy falownika

    – Dzięki umieszczeniu elektroniki układu zasilania i kondensatora bliżej uzwojenia silnika projekt wykazuje większą sprawność w porównaniu z tradycyjnymi zestawami kondensatorów elektrolitycznych, ponieważ wytwarza mniej ciepła i zakłóceń elektromagnetycznych – mówi Terry Hosking – główny konstruktor w SBE. Firma używa specjalnej maszyny do nawijania uzwojenia i specjalnego procesu do zawijania silników o standardowych rozmiarach w metalizowany polipropylen lub poliester o własnościach dielektrycznych. Wewnętrzne standardowe średnice silników to 10, 16 lub 12,7 cm, natomiast średnice zewnętrzne mogą mieć wartości 17,8 cm, 25,4 cm i 38,1 cm. Projektanci SBE ściśle współpracują z projektantami falowników w celu zapewnienia właściwej gospodarki cieplnej i możliwości podłączenia do urządzenia, jak mówi Hosking. Firma jest w stanie wyprodukować pierścień zasilana praktycznie o dowolnej średnicy wewnętrznej i zewnętrznej, pod kątem określonego zastosowania.

    – Ponieważ silnik ma okrągły kształt, sensowne jest zastosowanie okrągłego układu elektronicznego falownika, a także układu sterowania, ponieważ takie rozwiązanie zajmuje najmniej miejsca – wyjaśnia Hosking.

    Proces produkcji w firmie zapewnia najwyższą trwałość urządzenia w środowisku zmieniających się prądów rzędu setek amperów.

    – Zintegrowanie specjalnie zaprojektowanej struktury szyny dla tego kondensatora da w rezultacie najniższą wartość skutecznej oporności połączenia szeregowego oraz skutecznej wartości indukcyjności połączenia szeregowego dla konfiguracji kondensatora – mówi Hosking.

    Projektanci elektrycznych silników i układów napędowych

    mogą się kontaktować z głównym konstruktorem SBE Inc.

    Terrym Hoskingiem pod adresem: terryh@sbelectronics.com.

    Na stronie www.designnews.pl, w dziale multimedia, można

    obejrzeć animowany obraz pierścienia zasilania, falownika

    i zestawu silnikowego.