igus rozpoczyna przygodę w metaverse: specjalista od tworzyw sztucznych przenosi sprzedaż i inżynierię do wirtualnej rzeczywistości

Sprzedawcy, inżynierowie i klienci mają współpracować w iguverse

iguverse to równoległy, cyfrowy wszechświat firmy igus, który przygotowuje sprzedaż i inżynierię do wejścia w metaverse. Źródło: igus GmbH

Przyjrzyj się bliżej produktom z każdej strony dzięki okularom VR. Współpraca z inżynierami i ekspertami od materiałów w wirtualnej rzeczywistości w celu planowania maszyn, instalacji i pojazdów. Szybko i niezależnie od lokalizacji. iguverse to cyfrowy wszechświat firmy igus, który przygotowuje sprzedaż i inżynierię do metaverse.

Fortnite — gra komputerowa, która umożliwia ludziom udział w wydarzeniach towarzyskich w symulacji 3D, pokazuje, jak potężny może być równoległy, cyfrowy wszechświat. 12,3 mln graczy zgromadziło się w wirtualnej przestrzeni w kwietniu 2020, kiedy raper Travis Scott dał cyfrowy koncert wykorzystując swojego awatara. Równoległy, cyfrowy wszechświat mógłby mieć podobne znaczenie dla przemysłu i handlu. „Realizujemy wizję iguverse, wirtualnej przestrzeni, w której wszystkie nasze produkty mogą być sprawdzone jako cyfrowe bliźniaki, ale to nie wszystko” — mówi Frank Blase, dyrektor generalny firmy igus. „Klienci z całego świata będą mieli okazję pracować z inżynierami i kierownikami projektów w iguverse, aby opracowywać maszyny, systemy i pojazdy oraz zagłębiać się w projekty i aplikacje. Pozwoli to zaoszczędzić czas i pieniądze”.

„Klienci są nawet dziewięciokrotnie bardziej skłonni do zapamiętywania doświadczeń w wirtualnej rzeczywistości”

Sprzedaż w przestrzeni wirtualnej: goście targów IAA Transportation 2022 oraz HMI 2023 w Hanowerze mieli jej przedsmak. Na stanowisku igus mogli założyć okulary VR i w towarzystwie pracowników igus po raz pierwszy przyjrzeć się początkom igus metaverse. Możliwość patrzenia na modele 3D produktów, takich jak prowadniki kablowe ze wszystkich stron w widoku panoramicznym 360 stopni. Doświadczenie infrastruktury igus, takiej jak laboratorium testowe o powierzchni 3800 metrów kwadratowych w Kolonii, bez konieczności podróżowania i możliwość zanurzenia się w aplikacjach wykorzystujących komponenty igus. Zastosowania obejmują: rower z tworzywa sztucznego, futurystyczny minivan z łożyskami ślizgowymi iglidur, prowadnice liniowe drylin i e-prowadniki, a także platformę wiertniczą, która wykorzystuje modułowy system prowadników kablowych e-loop. Te wrażenia nie są tak imponujące i realistyczne, gdy są przekazywane za pomocą tradycyjnych mediów, takich jak katalogi, broszury oraz prezentacje multimedialne, a nawet filmy i wcześniejsze obiekty 3D. „iguverse reprezentuje nowy sposób prezentacji, sprzedaży i projektowania” — mówi Blase. „Dla wielu metaverse jest wciąż niezbadanym terytorium. My też chcemy dowiedzieć się więcej i dlatego wraz z naszymi klientami idziemy tą drogą. Widzimy tu potencjał dla przyszłej sprzedaży. Na przykład sprzedawcy oraz klienci mogliby zakładać okulary VR podczas wizyt u klientów i zanurzać się w iguverse. Badania pokazują, że klienci są nawet dziewięciokrotnie bardziej skłonni do zapamiętywania doświadczeń w wirtualnej rzeczywistości i dzięki temu potrafią zrozumieć wiele rzeczy” — mówi Blase.

Rzeczywistość rozszerzona pozwala klientom spojrzeć na wnętrze produktów i ich mechanikę. Jednym z przykładów jest seria prowadników kablowych triflex TRX. | Źródło: igus GmbH

Płynna, oszczędzająca czas inżynieria w wirtualnej rzeczywistości

Jednak cyfrowe bliźniaki produktów i infrastruktury to tylko jeden z etapów ekspansji iguverse. Już dziś klienci, inżynierowie i eksperci materiałowi mogą spotkać się jako awatary w przestrzeni cyfrowej i realizować całe projekty inżynierskie — szybciej i płynniej niż jest to możliwe w świecie fizycznym. Na dalszym etapie igus skupi się na rozwoju rozszerzonego iguverse o platformę B2B dla innych producentów. Mogą oni również prezentować maszyny i systemy w przestrzeni wirtualnej, pod warunkiem, że wykorzystują komponenty igus. To megatrend według Gartnera — amerykańskiej firmy zajmującej się badaniem rynku. Uważają, że kanały cyfrowe będą stanowić 80% interakcji sprzedażowych B2B między dostawcami a nabywcami już w 2025. igus wykorzysta platformę B2B do stworzenia rosnącej, referencyjnej bazy danych dotyczącej motion plastics, która będzie również dostępna wirtualnie.

Sprzedaż cyfrowa za pośrednictwem rozszerzonej rzeczywistości

igus wykorzystuje również nową formę cyfrowej sprzedaży i prezentacji stosując rozszerzoną rzeczywistość. Jednym z przykładów jest seria prowadników kablowych triflex TRX. Sprzedawcy i klienci mieli niewiele okazji do spojrzenia do wnętrza przykładowego prowadnika. Niektóre zasady mechaniczne, które są szczególnie niezwykłe w triflex TRX, musiały zostać pozostawione wyobraźni. Rzeczywistość rozszerzona zmienia postać rzeczy. Jeśli pracownicy aktywują oprogramowanie na swoich smartfonach za pomocą kodu QR na e-prowadniku, aplikacja nakłada na produkt na ekranie animowanego wirtualnego bliźniaka. Umożliwia to swego rodzaju rentgen mechanizmu wewnątrz prowadnika. Produkty, które wymagają wyjaśnienia zyskują tę możliwość.

Więcej informacji na stronie www.igus.pl/iguverse