Czy uważasz, że benzyna jest za droga?

    Mike Pinsker, Zero Tolerance Industries

    Variable Ventur może poprawić osiągi silnika, a zwłaszcza zmniejszyć zużycie paliwa. Kilkanaście lat temu usiłowano wdrożyć u nas do produkcji podobne urządzenie, znane jako „turbinka Kowalskiego”…

    Nowa komora wstępnego mieszania paliwa z powietrzem stosująca płytkę wymuszającą przepływ laminarny i parę skrzydełkowych zaworów w kolektorze ssącym silnika daje możliwość poprawy parametrów silników wewnętrznego spalania oraz zmniejszenia zużycia paliwa. System montowany w kolektorze ssącym silnika pozwala to uzyskać dzięki, jak twierdzą jego wynalazcy, efektowi „variable Venturi”.

    Kluczowym punktem tego systemu jest skrzydełko wymuszające laminarny przepływ powietrza. Podczas pracy silnika skrzydełko dzieli strumień zasysanego powietrza na dwa laminarne strumienie. Poprzez otwarcie zaworów skrzydełkowych w układzie tworzy się syfon lub inaczej efekt Venturiego. Laminarny strumień powietrza o wyższej prędkości i niższym ciśnieniu jest kierowany do komory mieszania paliwa z powietrzem. W rezultacie powietrze przemieszcza się pod skrzydełkiem i dochodzi do wtryskiwaczy paliwa, powodując większe rozdrobnienie kropelek wtryskiwanego paliwa i w efekcie – lepsze jego wymieszanie z powietrzem.

    Wynalazcy tego systemu – Zero Tolerance Industries – utrzymują, że system elektronicznie sterowanego wtrysku paliwa Pinskera w swojej obecnej postaci może być łatwo zastosowany w wytwarzanych metodami konwencjonalnymi silnikach samochodowych, lotniczych i do napędu motorówek. Dodatkowo, ze względu na bezstopniowe otwarcie zaworów skrzydełkowych i taką samą regulację dopływu powietrza, zestaw taki może znaleźć swoje zastosowanie zarówno w małych, czterocylindrowych silnikach, jak też w większych jednostkach ośmiocylindrowych.

    Posiadany przez firmę patent amerykański stwierdza, że badania zużycia paliwa wykazały bardzo znaczny jego spadek w granicach 42 procent dla silników seryjnych i 25 do 28 procent w przypadku silników o wysokiej wydajności.

    System oszczędzania paliwa

    Przepustnice zamknięte

    System oszczędzania paliwa

    Przepustnice otwarte