Caterpillar otwiera bramy

    Powstaje grupa badawcza dobrze współpracująca z innymi producentami

    Nowa grupa badawcza Caterpillara, Engine Systems Technologies and Solutions, zaprasza producentów wyposażenia – od silników po maszyny budowlane – do skorzystania z jej usług.

    Firma dysponuje przede wszystkim urządzeniami i miernikami do badań emisji z silników, hałasu i drgań. Obecnie nawiązała współpracę z dostawcami komponentów do silników i producentami sprzętu do obróbki ponaprawczej. Dzięki doskonałemu wyposażeniu firma jest w stanie przeprowadzić badania silnika w warunkach wysokościowych, w niskich temperaturach, badania wytrzymałości i badania podczas pracy w pozycji pochylonej, oferuje także wykonanie pomiarów mocy, łącznie z typowymi danymi eksploatacyjnymi silnika, takimi jak moment obrotowy, naprężenia i moc. Firma oczekuje na propozycje innych producentów silników, których dane, jak zapewnia Caterpillar, będą ściśle strzeżone.

    SILNIK PRZECHODZI test w pół bezechowej kabinie hamowni w Ośrodku Technicznym Caterpillara w Mossville. Grupa Engine Systems Technologies and Solutions została powołana w celu oferowania takich samych usług innym firmom

    – Caterpillar ma tradycję współpracy z konkurentami przy różnych projektach – mówi Brent Cluskey, dyrektor do spraw sprzedaży i marketingu. Jako przykład wymienia współpracę sprzed kilku lat w zakresie systemu zasilania w paliwo dla konstrukcji wybranej przez konkurenta, która odbywała się „za zamkniętymi drzwiami”.

    Firma rozszerzyła zakres ekspertyz na inne, spokrewnione dziedziny, takie jak produkcja układów przenoszenia napędu i elementów hydrauliki dla producentów sprzętu OEM, i rozpoczęła świadczenie usług polegających na odbudowie urządzeń. Grupa badawcza prezentuje najnowsze propozycje firmy w dzieleniu się własnymi ekspertyzami technicznymi.

    Na powierzchni około 18600 metrów kwadratowych można badać silniki o mocy od 20 do 9000 KM, zarówno w warunkach warsztatowych, jak i w kabinach badawczych. Możliwe są różne kombinacje paliw, począwszy od benzyny po gaz ziemny. W skład urządzeń firmy wchodzi pełnowymiarowa hamownia podwoziowa, w której można zawiesić wielkowymiarowy silnik i przeprowadzić testy układu chłodzenia w tunelu aerodynamicznym. Wykorzystanie ciepła wydzielanego przez silnik jest obecnie znacznie ważniejsze niż kiedykolwiek, ze względu na coraz bardziej rygorystyczne normy emisji, narzucane przez EPA (Environment Protection Agency – Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska).

    Paul Sharke