Autodesk przejmuje Opticore AB

Nowe technologie w zakresie wizualizacji umacniają pozycję Autodesk jako strategicznego partnera i dostawcę oprogramowania dla rynku projektantów samochodowych

Autodesk, Inc. podpisał ostateczną umowę na zakup określonych aktywów Opticore, będącej filią Design Communication, z siedzibą w Gothenburgu, w Szwecji, która dostarcza oprogramowanie do tworzenia interaktywnych i realistycznych wizualizacji oraz prezentacji 3D.

Zakup ten podkreśla zaangażowanie Autodesk w dostarczanie rozwiązań wspierających najlepszych w branży projektantów i producentów oraz umożliwiających im korzystanie z kompletnych rozwiązań do prototypowania cyfrowego.

Opticore jest uznanym dostawcą oprogramowania do prezentacji i komunikacji graficznej, oferującym zawansowane technologie używane do produkcji wiernie oddających rzeczywistość, wysoko interaktywnych i realistycznych cyfrowych wizualizacji i prezentacji 3D.

Rozwiązania Opticore przenoszą cyfrowe prototypowanie z poziomu CAD – projektowania wspomaganego komputerowo, do poziomu CAID – projektowania przemysłowego wspomaganego komputerowo. W rezultacie zimniejsza się potrzeba tworzenia fizycznych prototypów, skraca się cykl rozwoju produktów oraz zwiększa poziom komunikacji pomiędzy projektantami, menedżerami i klientami.

Autodesk planuje dalszy rozwój technologii Opticore oraz wsparcie klientów firmy. Połączenie doświadczenia i technologii obydwu firm umożliwi firmie Autodesk dostarczanie jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań w zakresie wizualizacji – dzięki możliwościom w obszarze realistycznego renderingu w czasie rzeczywistym, a także opierając się na solidnej wiedzy inżynierskiej.

Klienci Opticore obejmują zarówno głównych producentów samochodów ze wszystkich kontynentów, jak również duże przedsiębiorstwa produkcyjne. Do klientów z branży motoryzacyjnej należą: AUDI AG, Ford Motor Company (i jego marki marki: Ford, Volvo, Jaguar, Land Rover), Hyundai, KIA, FAW, Brilliance Auto, Tata Motor, Mahindra Mahindra, Bajaj Auto, Honda oraz Nissan Mitsubishi.

Klienci z rynku transportowego i produktów konsumenckich obejmują następujące firmy: Canon Inc, Philips Consumer, Nokia Mobile, Electrolux and Bombardier Trains.

Opticore ma również blisko 50 klientów na terenie całej Azji, łącznie ze wszystkimi ośmioma głównymi producentami samochodów w Japonii.