Polskie marki będą promowane na targach CeBIT 2012 w Hanowerze

Ministerstwo Gospodarki wynajęło 750 mkw. powierzchni wystawienniczej na targach CeBIT 2012, które odbędą się 6-10 marca 2012 roku w Hanowerze. Resort zaprasza firmy do promocji polskich marek ICT.

Przedstawiciele MG informują, że zorganizowane zostanie polskie stoisko narodowe, na którym przedstawiciele województw oraz WPHI będą mieli do dyspozycji swoje stoiska wystawiennicze. Promowane będą na nich regionalne firmy i rozwiązania ICT, ale również region pod względem turystycznym.

Mottem stoiska będzie: Poland – land of opportunities, które ma zachęcać do inwestowania w Polsce.

Hasłem przewodnim CeBIT 2012 jest “Managing Trust“ – bezpieczeństwo w centrum uwagi. Dzięki nowemu tematowi głównemu “Zarządzanie zaufaniem“, targi CeBIT, najważniejsza ogólnoświatowa impreza wystawiennicza branży ICT, stanie się też międzynarodową platformą dyskusji o kwestii zabezpieczeń we współczesnym zdigitalizowanym świecie.

– Bezpieczeństwo jest kluczową kwestią zarówno w aspekcie politycznym, jak i gospodarczym oraz użytkowym – powiedział Ernst Raue, członek zarządu Deutsche Messe AG, odpowiedzialny za targi CeBIT. – Jego zapewnienie jest we wspólnym interesie polityków, firm i konsumentów. Pod hasłem Managing Trust zaprezentujemy wieloetapowy proces budowy zaufania i jego rolę w stymulowaniu postępu i pobudzaniu wzrostu gospodarczego. Im większym zaufaniem cieszą się poszczególne rozwiązania stosowane w branży ICT, tym chętniej są używane i – co za tym idzie – tym szybciej rośnie rynek. Zaufanie nie jest już tylko wartością dodaną, lecz fundamentem działalności biznesowej, który trzeba umacniać i rozwijać.

“Managing Trust – Zarządzanie zaufaniem“ jest kontynuacją hasła targów CeBIT z roku 2011: “Work & Life with the Cloud – Architektura sieciowa typu Cloud do użytku firmowego i prywatnego”. Popularność rozwiązań opartych o chmurę wciąż rośnie, jednak głównym hamulcem do jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju tej koncepcji jest brak zaufania firm i konsumentów do idei Cloud.

– Celem targów CeBIT 2012 jest zmniejszenie rozdźwięku między zaufaniem, które powinno towarzyszyć korzystaniu z nowych technologii, a ich realnym poziomem bezpieczeństwa – podkreślił Ernst Raue. – Tylko w ten sposób możemy sprawić, że innowacje zostaną zaakceptowane przez odbiorców i bez problemów wejdą na rynek.

Tematyka tegorocznych targów CeBIT obejmie m.in. zabezpieczenia fizyczne, bezpieczeństwo procesów i rozwiązań oraz zaufanie użytkowników do poszczególnych systemów oraz kwestie polityczno-gospodarcze, takie jak ochrona danych i dóbr osobistych. W centrum uwagi znajdą się też problemy związane ze zwalczaniem przestępczości internetowej.