Wyruszamy na wodorową autostradę
-- piątek, 28 listopad 2008
Kilowaty x 10 stanowiłyby pożądany, nowy element zestawu przyrządów i wskaźników tablicy rozdzielczej każdego pojazdu.
Jednak urządzenia do elektrolizy na skalę masową w chwili obecnej są nieekonomiczne i zużywają masę energii. Mało prawdopodobne jest, by produkcja wodoru na miejscu w stacji paliwowej poradziła sobie z przewidywanym dla typowej stacji sprzedającej wodór na rynku masowym zapotrzebowaniem dziennym wynoszącym 1 500 kG.
Po usunięciu plastikowego panelu znajdującego się z prawej strony ogniwa paliwowego zobaczyć można nieprzebraną ilość kabli elektrycznych.
„Zatankowaliśmy” pojazd do 48,2 MPa, przy czym zbiornik był jeszcze wypełniony w połowie, w czasie 6-7 minut. Im wyższe ciśnienie, tym większa ilość wodoru może zostać sprężona w zbiornikach pojazdu. Ponadto pompa działa przy ciśnieniu 20,6 MPa w przypadku zbiorników o niższych wartościach znamionowych, niż zastosowane w samochodzie, ale opracowywane już są pompy pracujące przy ciśnieniu 68,9 MPa. Zbiorniki w Equinox mieszczą ok. 4,5 kG wodoru. Kabel elektryczny podłączany jest do gniazda tuż pod klamką tylnej klapy i przesyła dane na temat poziomu paliwa w zbiorniku do pompy. Podczas napełniania zbiornika czujnik podczerwieni bezustannie skanuje w poszukiwaniu obłoków wycieku lub gorąca. W przypadku wykrycia wycieku wodoru, natychmiast wyłączyłby on pompę.
Zamocowanie dyszy pompy okazało się pestką! Operator zdejmuje plastikową nasadkę z wlewu gazu podobnego do tego, jaki znajduje się na zbiornikach propanu wykorzystywanego do grillów. Następnie zatrzaskuje dyszę na zaworze wlewu i zabezpiecza ją na miejscu za pomocą kołnierza. Żeby było jasne, jest to strefa, w której nie wolno palić, ale pomimo że benzyna jest bardziej lotna, łatwiej ją również dostrzec i wykryć. Wodór jest bezbarwny, trudny do utrzymania w zamknięciu i bezzapachowy. Podczas nagrywania video Lynch musiała stanąć za szarą linią oddaloną o ok. 3,6 m, ponieważ w pobliżu otworu do tankowania nie mogą być używane urządzenia elektroniczne.