Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Uzyskaj przewagę dzięki piance azotowanej

-- czwartek, 09 lipiec 2009

Ożywianie biznesu motoryzacyjnego

Southco wykorzystało udoskonalenia technologiczne do zdobycia kontraktów w przemyśle motoryzacyjnym.

Zawsze staram się zyskać przewagę konkurencyjną pod kątem potencjalnych programów - twierdzi Bill Sokurenko, kierownik ds. rozwoju działalności pracujący w Southco. Przemysł motoryzacyjny chętnie przyjmuje innowacje, ale jest także bardzo konserwatywny. MuCell pomogło nam zdobyć kontrakty w dużych programach motoryzacyjnych z powodu korzyści, które uzyskaliśmy. Wykorzystując technologię MuCell, Southco wytwarza ponad 6 milionów części rocznie dla klientów z branży motoryzacyjnej.

Nadal przyglądamy się wysoce niestandardowym, funkcjonalnym punktom styczności w pojazdach, będących podzespołami powierzchni klasy A (gdzie można byłoby zastosować MuCell) niezależnie od tego, czy znajdują się one na desce rozdzielczej, czy w kabinie lub w jej okolicy - dodaje Sokurenko.

Nowa wielka ofensywa na rzecz pianki mikrokomórkowej nastąpi w wielkoczęściowych produktach dla branży motoryzacyjnej.

Na NPE Engel pokaże części wykonane za pomocą prasy o nacisku 1000 ton przy zastosowaniu technologii „core-back”, w której tylna część formy zostaje częściowo wycofana po początkowym wypełnieniu formy, tworząc wielowarstwową strukturę.

Mazda ogłosiła, że technologia „core-back” zmniejszyła wagę podzespołu nawet o 30 procent i będzie wykorzystywana do produkcji części do modeli samochodów. Początkowe zastosowania docelowe dla tej technologii obejmują elementy ustalające do deski rozdzielczej i wkładki do paneli drzwiowych.

Gdy połączy się technologię „coreback” i MuCell, można zasadniczo nasycić polimer nadkrytycznym płynem lub gazem w stanie nadkrytycznym, utrzymując jednocześnie formę zamkniętą pod ciśnieniem - twierdzi David Bernstein, prezes Trexel - firmy, której przyznano wyłączną licencję na wprowadzanie na rynek technologii MuCell. Formę można następnie precyzyjnie otworzyć, by uzyskać maksymalną ekspansję. Otrzymujesz część, która jest o wiele grubsza, ale też o wiele mniej gęsta, prawdę mówiąc nawet o 75 procent mniej gęsta - nadmienia Bernstein.

Bąbelki w warstwie zewnętrznej mają mikroskopijne rozmiary, co pozwala zapewnić niezbędną wytrzymałość i sztywność, podczas gdy wielkość bąbelków w warstwie głównej można regulować, by stosownie do potrzeb zmniejszyć gęstość. Jako że technologia „core-back” kontroluje strukturę pianki, można ją wykorzystać do zwiększenia izolacji termicznej i charakterystyk akustycznych elementów z tworzywa sztucznego – twierdzi Mazda.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Autodesk DAY 2022 | Przemysł Maszynowy
2022-05-25 - 2022-05-25
Miejsce: Online

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce