Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Uszczelnienie do startu

-- wtorek, 09 wrzesień 2008

Technologia uszczelniania odgrywa kluczową rolę dla Eclipse 500 VLJ

Samolot Eclipse 500 stosowany jest jako sześcioosobowa „taksówka powietrzna”

Ekstremalne gorąco i zimno, skrajne zmiany temperatury, ciśnienie, wilgotność, ozon i promieniowanie UV to tylko kilka nieprzyjaznych elementów, przed którymi stoi projektowanie samolotów. Elementy te okazały się głównymi kamieniami milowymi dla inżynierów z firmy Eclipse Aviation, którzy dokonywali specyfikacji pierścieni uszczelniających o przekroju okrągłym oraz uszczelek, aby uzyskać osiągi silnika zgodne z najnowocześniejszymi osiągnięciami technicznymi i otrzymać certyfikaty amerykańskiej administracji lotniczej Federal Aviation Administration (FAA).

Bardzo lekki samolot odrzutowy Eclipse 500 (VLJ) to prawdziwie rewolucyjna idea w przemyśle lotniczym. Samolot Eclipse 500 wykorzystywany jest przez firmy prowadzące usługi przewozów tzw. taksówek powietrznych, mając możliwość przewozu 6 pasażerów z punktu do punktu, a nie od portu do portu, tak jak czynią to tradycyjne linie lotnicze. Aby zamysł ten mógł odnieść sukces, koszty związane z eksploatacją tego samolotu muszą być na odpowiednio niskim poziomie. Firma jest przekonana, że samolot Eclipse może dostarczyć wymagane osiągi za część kosztów jej obecnych konkurentów.

Jeśli chodzi o projekt Eclipse 500 VLJ, firma Eclipse zawarła długoterminowy kontrakt z oddziałem Simrit firmy Freudenberg-NOK na dostarczanie uszczelek do tego programu. Obie firmy współpracowały przy projektowaniu i w procesie uzyskiwania certyfikatów dla uszczelek drzwi i w wybieraniu odpowiednich materiałów dla części składowych silników wraz z firmą budującą silniki Pratt & Whitney Canada (P&WC).

Przy rosnących kosztach paliw, osiągi aerodynamiczne stawały się w coraz większym stopniu czynnikiem o znaczeniu krytycznym - twierdzi Vinay Nilkanth, wiceprezes zajmujący się rozwojem działalności biznesowej w firmie Simrit.

Wszystkie złącza, w których skrzydła umocowane są do kadłuba, wymagają stosowania aerodynamicznych uszczelek, a ponadto muszą zapewniać znakomite osiągi aerodynamiczne i ulepszać ogólną wydajność samolotu – dodaje.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce