Uszczelnienie do startu
-- wtorek, 09 wrzesień 2008
Technologia uszczelniania odgrywa kluczową rolę dla Eclipse 500 VLJ
Samolot Eclipse 500 stosowany jest jako sześcioosobowa „taksówka powietrzna”
Ekstremalne gorąco i zimno, skrajne zmiany temperatury, ciśnienie, wilgotność, ozon i promieniowanie UV to tylko kilka nieprzyjaznych elementów, przed którymi stoi projektowanie samolotów. Elementy te okazały się głównymi kamieniami milowymi dla inżynierów z firmy Eclipse Aviation, którzy dokonywali specyfikacji pierścieni uszczelniających o przekroju okrągłym oraz uszczelek, aby uzyskać osiągi silnika zgodne z najnowocześniejszymi osiągnięciami technicznymi i otrzymać certyfikaty amerykańskiej administracji lotniczej Federal Aviation Administration (FAA).
Bardzo lekki samolot odrzutowy Eclipse 500 (VLJ) to prawdziwie rewolucyjna idea w przemyśle lotniczym. Samolot Eclipse 500 wykorzystywany jest przez firmy prowadzące usługi przewozów tzw. taksówek powietrznych, mając możliwość przewozu 6 pasażerów z punktu do punktu, a nie od portu do portu, tak jak czynią to tradycyjne linie lotnicze. Aby zamysł ten mógł odnieść sukces, koszty związane z eksploatacją tego samolotu muszą być na odpowiednio niskim poziomie. Firma jest przekonana, że samolot Eclipse może dostarczyć wymagane osiągi za część kosztów jej obecnych konkurentów.
Jeśli chodzi o projekt Eclipse 500 VLJ, firma Eclipse zawarła długoterminowy kontrakt z oddziałem Simrit firmy Freudenberg-NOK na dostarczanie uszczelek do tego programu. Obie firmy współpracowały przy projektowaniu i w procesie uzyskiwania certyfikatów dla uszczelek drzwi i w wybieraniu odpowiednich materiałów dla części składowych silników wraz z firmą budującą silniki Pratt & Whitney Canada (P&WC).
Przy rosnących kosztach paliw, osiągi aerodynamiczne stawały się w coraz większym stopniu czynnikiem o znaczeniu krytycznym - twierdzi Vinay Nilkanth, wiceprezes zajmujący się rozwojem działalności biznesowej w firmie Simrit.
Wszystkie złącza, w których skrzydła umocowane są do kadłuba, wymagają stosowania aerodynamicznych uszczelek, a ponadto muszą zapewniać znakomite osiągi aerodynamiczne i ulepszać ogólną wydajność samolotu – dodaje.