Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Rzeczywistość wirtualna urzeczywistnia się

-- czwartek, 01 maj 2008

W innych badaniach naukowych prowadzonych w VRAC, grupa Profesora Bryden’a łączy fizykę symulacji z technologią rzeczywistości wirtualnej celem ukierunkowania procesu projektowego. W przypadku typowego procesu rozwoju projekt przekazywany jest specjalnemu analitykowi, który zajmuje się przeprowadzaniem CFD (Symulacji Dynamiki Przepływu) lub symulacji FEA (Analizy Elementów Skończonych) w celu jego sprawdzenia – jest to proces, który zajmuje kilka tygodni i często na tym etapie nie ma możliwości wprowadzenia do projektu ewentualnych zmian. Następnie budowany jest fizyczny prototyp i w tym momencie istnieje możliwość, w zależności od wyników, wprowadzenia do projektu ewentualnych zmian, a co za tym idzie należy przeprowadzić kolejne analizy FEA i CFD. Połączenie symulacji ze środowiskiem technologii rzeczywistości wirtualnej znacznie przyspiesza przebieg tego procesu, stwierdza Bryden, nie wspominając o tym, że umożliwia specjalistom spoza dziedziny symulacji szybkie rozpoznanie wzorców.

Firma Deere & Co., nie będąca wprawdzie klientem z branży wojskowej, poddaje badania VRAC próbie. Wizualizacja symulacji CFD w środowisku rzeczywistości wirtualnej pomaga w projektowaniu wydajniejszej maszyny do zbierania bawełny – takiej, która może przekładać wielkie ilości bawełny bez konieczności zwiększania liczby koni mechanicznych. – Dzięki wyświetlaczowi 3-D można szybciej pojąć pewne kwestie, co pozwala na zaangażowanie wszystkich wspólników w proces decyzyjności – twierdzi Jerry R. Duncan, kierownik firmy Deere. – Mogą sami zrozumieć zebrane dane i nie trzeba mówić im jakie decyzje należy podjąć.

Firma Deere, podobnie jak przedsiębiorstwa wojskowe, wiąże ogromne nadzieje z technologią rzeczywistości wirtualnej stosowaną w projekcie produktu, dlatego też zainwestowała w tę technologię miliony dolarów. Wykorzystywanie technologii rzeczywistości wirtualnej celem dokonania oceny prototypów umożliwia przedsiębiorstwu uwzględnianie różnych alternatyw projektowych, ponieważ nie ma konieczności tworzenia prototypów fizycznych, stwierdza Duncan. Deere wykorzystał niedawno tę technologię, aby oszacować w jaki sposób można zmienić położenie zbiornika paliwa w jednym z traktorów. W konsekwencji mieli oni możliwość przejrzenia całego szeregu alternatyw projektowych, dostępnych poprzez naciśnięcie przycisku przełącznika, a wspólnicy o całkowicie różnych poglądach doszli do konsensusu i podjęli stosowne decyzje.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce