Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Rzeczywistość wirtualna urzeczywistnia się

-- czwartek, 01 maj 2008

Wirtualna rzeczywistość wykorzystywana jest przez wojsko głównie w zakresie szkoleń, rozwoju produktów oraz platform dowodzenia i kontroli

Już od dawna świat wirtualny jest terenem prowadzenia działań wojennych. plany walki inscenizowane są za pomocą technologii wirtualnej rzeczywistości i symulatorów, które są czynnie wykorzystywane podczas przeprowadzania szkoleń personelu z zakresu pilotażu czy obsługi sprzętu bojowego. Nawet osoby cywilne mogą sobie pozwolić na puszczenie wodzy „bojowym” fantazjom, dzięki wysoce realistycznym grom komputerowym, takim jak Call of Duty czy Full Spectrum Warrior. Oprócz supernowoczesnych prób walki, technologia rzeczywistości wirtualnej i symulacji komputerowych przyjmuje się w całej masie nowych aplikacji wojskowych, począwszy od realistycznych metod szkolenia, aż po zwiększenie skuteczności projektowania i stosowania skomplikowanych systemów wojskowych.

Coraz większe zainteresowanie ze strony wojska technologią wirtualnej rzeczywistości, z inżynieryjnego punktu widzenia, sprowadza się do prostej kwestii kosztów i bezpieczeństwa. O wiele korzystniejsze pod względem finansowym jest testowanie projektów – przykładowo systemów uzbrojenia czy platformy remontowej – bez konieczności tworzenia rzeczywistego prototypu i jego ewentualnego przetransportowywania poza granice kraju, aby przekonać się, jak się sprawdza na polu walki Istotny sprzęt wojskowy można opracowywać i wysyłać na pole walki znacznie szybciej, jeśli jego użyteczność i skuteczność zostanie zbadana już w początkowej fazie jego konstruowania, zanim, w miarę zbliżania się do fazy produkcyjnej, zaczną pojawiać się ewentualne wady projektowe o dużym zagrożeniu. Ponadto, dzięki prezentowaniu i testowaniu projektów w świecie wirtualnym, inżynierowie wojskowi oraz dostawcy rządowi mogą pełniej zweryfikować swoje projekty, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów ani bez ograniczeń czasowych tradycyjnego, stale powtarzającego się procesu. Obawy związane z bezpieczeństwem są kolejnym bodźcem do zwiększonego wykorzystywania technologii rzeczywistości wirtualnej. Ćwiczenia szkoleniowe „na żywo” mogą być bardzo kosztowne, nie mówiąc: niebezpieczne, zarówno dla żołnierzy, jak i środowiska naturalnego. Biorąc pod uwagę obecną generację żołnierzy wychowanych w erze gier wideo i Internetu, z których znaczna większość jest na tyle wygodna, aby uczyć się zdobywając takie doświadczenie w świecie wirtualnym, jakie zdobyliby w szkoleniu rzeczywistym.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce