Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Przemysł samochodowy spieszy w stronę ERY ETANOLU

-- piątek, 28 listopad 2008

Przecież nie potrzebujemy ogromnych wynalazków, czy niezwykłych odkryć, by produkcja na dużą skalę stała się możliwa – stwierdza Bolsen. Wykorzystamy technologię, która jest już dostępna na rynku przemysłowym.

Półciężarówka Forda F-150 wykorzystuje silnik Triton V-8 przystosowany do E85.

Dyskusja wrze

Żeby nie było pomyłek: niektórzy eksperci mają równie mało zaufania do etanolu celulozowego, co do produkowanego z kukurydzy. Twierdzą, że technologia celulozowa (pomimo zaangażowania w nią dużych sum inwestycyjnych) jest niesprawdzona, w dużej mierze z tej przyczyny, że na świecie nie ma ani jednego zakładu przemysłowego przetwarzającego celulozę na etanol. Mimo wszystkich badań nie ma dowodu na to, że celuloza okaże się dochodowa z punktu widzenia energii, czy ekonomii – dodaje Pimentel z Cornell. Pokłada się w niej dużą nadzieję, ja sam pokładam w niej nadzieję, ale jeszcze nie widzieliśmy rezultatów.

Zwolennicy etanolu zaznaczają, że produkt wytwarzany z kukurydzy jest ważny właśnie z tego powodu. Dość jasno widać, że surowce, takie jak kukurydza, wytyczają drogę – dodaje Caupert. Torują one drogę innym surowcom, takim jak celuloza, które przyjdą po niej.

Zwolennicy wskazują również na Brazylię, jako przykład sukcesu etanolu. W kraju tym dotowane przez państwo przejście na etanol pozwoliło uniezależnić się od zagranicznej ropy prawie 30 lat temu. Wielu producentów samochodów w USA., którzy byli świadkami tej transformacji, wierzy w etanol.

Pomysł opracowania paliwa alternatywnego wydawał się bardzo sensowny częściowo dlatego, że znaczna część kadry kierowniczej pracowała w Brazylii – twierdzi Adler z firmy GM.

To może być powód, dla którego GM, Ford i inne firmy włożyły już tyle wysiłku w przejście na etanol. Aby wprowadzić go do samochodów oraz ciężarówek, GM w 2009 roku poszerzy ofertę E85, prezentując czterocylindrowy HHR Chevy i Buick Lucerne.

Ford Motor Co. wypuściła już na rynek 14 modeli wyposażonych w technologię „flex-fuel”. Produkowany przez nią silnik 5.4-. Triton V-8 przystosowany jest do E85. Ponadto, samochód koncepcyjny hybrydowy Volvo ReCharge również ma być wyposażony w silnik z technologią flex-fuel.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Autodesk DAY 2022 | Przemysł Maszynowy
2022-05-25 - 2022-05-25
Miejsce: Online

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce