Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Plany związane z rozwojem bezpośrednich silników momentowych (Direct-Drive Motor) firmy Rockwell

-- czwartek, 01 maj 2008

W przyszłym roku firma Rockwell wypuści na rynek nową serię bezpośrednich silników momentowych jako część rodziny produktów Kinetix
Podczas Targów Automatyki zorganizowanych przez Rockwell, firma wystawiła zintegrowaną architekturę sterowania ruchem. Wkrótce zostanie ona rozbudowana poprzez wzbogacenie obsługiwanych obecnie konwencjonalnych serwonapędów o bezpośrednie silniki momentowe.

Bezpośrednie silniki momentowe istnieją na rynku już od lat, jednak wzmożone zainteresowanie technologią napędową tego typu, wykorzystywaną zdecydowanie zbyt rzadko, przewidywane jest na przyszły rok. Zgodnie z tym, co mówi David Hansen, kierownik produktu ds. sterowania ruchem w firmie Rockwell Automation, w drugim kwartale 2008 roku firma planuje wprowadzenie nowej serii obrotowych bezpośrednich silników momentowych. Silniki te - początkowo dostępne w dwóch wersjach zarówno bezłożyskowej, jak i całkowicie obudowanej, a następnie w wersjach bez obudowy produkowanych na zamówienie - będą częścią zintegrowanego systemu sterowania ruchem Kinetix.

Hansen twierdzi, że bezpośrednie silniki momentowe będą wypuszczone z tym samym wsparciem aplikacyjnym i narzędziami optymalizacyjnymi, które użytkownicy mieli już okazję poznać przy korzystaniu z technologii serwo firmy Rockwell. Jest on przekonany, że oprogramowanie Analizatora Ruchu firmy Rockwell do ustalenia wielkości i optymalizacji podzespołów m.in. pomoże inżynierom ocenić, co jest najodpowiedniejszym rozwiązaniem dla danego zastosowania czy napęd bezpośredni czy tradycyjny serwomechanizm, uwzględniając przy tym położenie, moment obrotowy, prędkość oraz moment bezwładności.

Potencjalni użytkownicy technologii napędów bezpośrednich będą mogli korzystać z wszelkiej dostępnej pomocy. – Technologia już istnieje, jednak nie ma jeszcze wystarczającej wiedzy na jej temat w środowisku inżynieryjnym – dodaje Hansen.

Ponieważ technologia napędu bezpośredniego eliminuje konieczność stosowania większości, jeśli nie wszystkich, komponentów przenoszenia mocy wchodzących w skład układu napędowego, może ona niejako wymuszać pewne istotne zmiany w procedurach stosowanych w projektowaniu maszyn. – Jest to całkowicie odmienna metoda budowania maszyn – stwierdza Hansen. – Jednak jeśli już ktoś się na nią zdecyduje i wykorzysta w odpowiednich zastosowaniach, przyniesie ona budowniczym maszyn zasadnicze korzyści.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce