Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Najpierw nadejdą samochody na wodór

-- czwartek, 07 maj 2009

Projektowanie pojazdu od podstaw pozwala na dużą elastyczność konstrukcji. Można niemal wybebeszyć przednią część samochodu – twierdzi Todd Suckow, starszy inżynier firmy Hyundai America Technical Center.

Hyundai wykonał również udoskonalenia w małym parku pojazdów SUV Tucson, które będą działać na małych obszarach wokół Kalifornii w ramach drugiej generacji FCV. Hyundai nawiązał współpracę z firmą UTC Fuel Cells, która zbudowała ogniwo paliwowe zastosowane w pojeździe, firmą Chevron, która jest dostawcą wodoru, oraz z firmą Dynetek Industries, która zbudowała mieszczący 40 galonów zbiornik na wodór wykorzystany w pojeździe. Pojazd pochwalić się może zasięgiem do 300 km i górną prędkością wynoszącą prawie 150 km/godz.

Wielkie wyzwanie stanowiło zbudowanie samochodu od podstaw, ale z wykorzystaniem przy tym istniejącej platformy – dodaje Suckow. Dopasowanie trzech zbiorników wodoru do miejsca przeznaczonego na jeden zbiornik benzyny, to wyzwanie. Podobnie jak i chłodzenie zbiornika paliwa, który wymaga większej chłodnicy.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce