Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Najpierw nadejdą samochody na wodór

-- czwartek, 07 maj 2009

Pojazd jest zbyt drogi, a klient firmy Honda byłby rozczarowany, gdyby samochód zdolny był do przejechania jedynie 160 000 km. Musi on być co najmniej tak dobry, jak tradycyjne pojazdy i oprócz tego posiadać oszałamiający wygląd – dodaje Ellis.

Tankowanie do pełna zajmuje jedynie kilka minut, podczas gdy uzupełnienie połowy zbiornika Equinox FCV firmy Chevy zajmowało ok. 7 min. Czas potrzebny do napełnienia zbiornika paliwa może wystawić na próbę cierpliwość klienta. Na pytanie o to, kiedy utworzy się rynek masowy, Ellis wypowiedział się z taką samą ostrożnością, co pozostali udziałowcy.

Jest to pytanie za 48 miliardów dolarów. Przejście na całkowicie nową technologię to ryzykowany interes – nadmienia Ellis. Rewolucja przemysłowa rozpoczęła się 150 lat temu i dopiero teraz dobiega końca. Każda nowa technologia potrzebuje czasu. Wszystko trwa. Wodór przeszedł większy rozwój, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać 10 lat temu.

Hydrogen 7 firmy BMW

W przypadku Serii 7 BMW obrała inną drogę w dwóch kwestiach. Inżynierowie BMW zdecydowali się na silnik wewnętrznego spalania oraz na ciekły wodór jako paliwo, podczas gdy większość producentów samochodów wykorzystuje ogniwa paliwowe i wodór w postaci gazu. Samochód może być również napędzany benzyną, a jeśli rynek okazałby się gotowy, można szybko uruchomić jego produkcję.

Uważamy, że konieczna jest możliwość korzystania z istniejących paliw w połączeniu z wodorem. Drugim powodem jest bardzo dobre dopracowanie silników spalania wewnętrznego. Ich produkcja, naprawa, konserwacja i wydajność są dobrze znane w przemyśle samochodowym – stwierdza Tom Baloga, wiceprezes działu technicznego firmy BMW North America. Silnik wodorowy może zostać tak dopracowany że stanie się niewiarygodnie wydajny.

Inną kluczową kwestią konstrukcyjną dla firmy BMW jest sposób przechowywania wodoru. Zbiornik pojazdu Hydrogen 7 obecnie mieści 10 kg, zapewniając silnikowi o mocy 260 KM zasięg jedynie 200 km w porównaniu z 250, które stanowią cel postawiony przez DOE na przyszły rok. Samochód wyposażony jest również w zbiornik 74-litrowy przeznaczony na benzynę oraz w zbiornik o pojemności 8 kg przeznaczony na ciekły wodór.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce