Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Najpierw nadejdą samochody na wodór

-- czwartek, 07 maj 2009

DOE ze swojej strony przeprowadza badania techniczne, ale powstrzymuje się od wydawania zbyt daleko idących sądów dotyczących wodoru. Dostrzegamy sposoby przezwyciężenia wciąż istniejących przeszkód, ale nasza opinia na ten temat to nie gotowa recepta. Nie ma jednego właściwego rozwiązania – twierdzi JoAnn Milliken, dr i kierownik programu wodoru DOE.

Każdy ze scenariuszy uwzględnionych w raporcie Oak Ridge obejmuje m. in. również założenia dotyczące dotacji, ulg podatkowych i premii na FCV, sam wodór i infrastrukturę uzupełniania paliwa. Innym katalizatorem mogłoby być zobowiązanie do ustawowych limitów emisji gazów cieplarnianych. Kongres oraz kandydaci na prezydenta zapewniają o swoim poparciu, podczas gdy prezydent Bush wezwał jedynie do ustanowienia dobrowolnych limitów.

Wygląda na to, że zobowiążemy się do 70-procentowego ograniczenia emisji do 2050 roku, a to będzie wymagało zmiany na wodór lub elektryczność podstawowego źródła zasilania lekkich samochodów. Kto wygra wyścig — ogniwo paliwowe, czy akumulator? Oba te sposoby zasilania mają jeszcze przed sobą długą drogę, zanim będą mogły konkurować z silnikiem hybrydowym wewnętrznego spalania. Jeśli nastąpi przełom w zakresie akumulatorów, pojawią się pojazdy podłączane do sieci. To nie zawody – dodaje Greene. W każdym ze scenariuszy — dotyczącym akumulatorów i wodoru — poczyniono następne istotne i ryzykowane założenie: wykorzystywana w nich elektryczność pochodzić miałaby z odnawialnych i nie zanieczyszczających źródeł.

Producenci samochodów muszą również stawić czoło wyzwaniom spoza obszaru technicznego. Na przykład, trzeba będzie stworzyć całkowicie nowy i wydajny łańcuch zaopatrywania. Koszty spadną, kiedy dojdzie do produkcji masowej, ale należy rozwiązać kwestie zaopatrzeniowe. Należy zbudować całą bazę zaopatrywania – stwierdza Dunwoody. Obecnie wielu dostawców podstawowych komponentów to małe firmy, które nie mogłyby sprostać produkcji milionów części bez poniesienia dużych inwestycji i ogromnego rozwoju.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce