Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

MARNOTRAWSTWO w przemyśle

-- piątek, 28 listopad 2008

Można też przyjrzeć się silnikom indukcyjnym, najczęściej spotykanemu obecnie rodzajowi silnika w przemyśle. National Electric Manufacturers Assn. (NEMA), stowarzyszenie reprezentujące większość najważniejszych producentów silników, posiadało specyfikacje indukcyjnych silników klatkowych o stałej prędkości klasy Premium Efficiency od roku 2003. Specyfikacje te obejmują zakres sprawności od 82,5 do 95 procent, zależnie od ilości biegunów i innych czynników konstrukcyjnych. Jednak ich sprawność znajduje się o kilka punktów procentowych powyżej sprawności standardowej, nawet w silnikach wysokosprawnych spełniających wymóg Energy Policy Act (EPAct) z 1992 roku.

Biorąc pod uwagę trwałość i możliwość napraw silników elektrycznych, znakomita większość zainstalowanych silników indukcyjnych, których jest ponad 12 milionów, nie należy do klasy Premium, według Williama Hoyt, kierownika przemysłu silników klasy Premium Efficiency w NEMA. Około 30 procent nowych sprzedawanych silników indukcyjnych należy do klasy Premium Efficiency – dodaje. Ale w halach produkcyjnych zainstalowana jest ogromna liczba silników należących do standardowej klasy sprawności. Malinowski z firmy Baldor uważa, że liczba silników klasy Premium Efficiency jest mniejsza, niż 30 procent, ale szacuje, że 70 procent obecnie sprzedawanych nowych silników spełnia normy EPAct lub Premium Efficiency.

Problem ze zwiększeniem liczby silników sprawnych cieplnie polega jednak na tym, że wiele z nich posiada specyfikacje i jest kupowanych przez pracowników działu produkcyjnego przedsiębiorstwa, a nie przez konstruktorów maszyn. Malinowski twierdzi, że ok. 90 procent decyzji dotyczących zakupu silników jest podejmowanych na poziomie działu produkcji. Dlatego właśnie wybór pomiędzy naprawą i wymianą jest tak ważny – nadmienia. Hoyt z NEMA zgadza się – Obecnie nacisk kładziemy na ten właśnie wybór.

Rosnące znaczenie konstrukcji

Jaką rolę w zakresie oszczędności energii mogą odegrać projektanci maszyn, jeśli dział zaopatrzenia może odrzucić nawet niedrogi dodatek, a człowiek odpowiedzialny za konserwację u rządzeń może podejmować wiele decyzji dotyczących silników elektrycznych.

Jednym z powodów takiego obrotu sprawy jest to, że istniejące i planowane przepisy rządowe zaczęły faworyzować sprawne systemy silników. Na przykład, ustawa Energy Independence and Security Act z 2007 r. nakazuje, by do 2010 silniki indukcyjne w przedziale od 1 do 200 KM spełniały normy Premium Efficiency NEMA.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Autodesk DAY 2022 | Przemysł Maszynowy
2022-05-25 - 2022-05-25
Miejsce: Online

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce