Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Jak obniżyć koszty?

-- niedziela, 01 czerwiec 2008

To naprawdę radykalna zmiana, ponieważ wielowarstwowe, plastikowe zbiorniki paliwa do samochodów zyskały w ciągu ostatnich 20 lat znaczną popularność.

Tworzywa sztuczne umożliwiły zmniejszenie wagi, dały większą elastyczność przy projektowaniu, mają też inne zalety. Już w roku 1993 mniej więcej jedna czwarta samochodów osobowych wyposażona była w niemetalowe zbiorniki paliwa. Istnieją dwa powody przyjęcia nowych rozwiązań. Używamy plastikowych zbiorników paliwa od 10 lat, a cena żywicy rośnie. Po drugie, przyglądamy się kosztom transportu, ponieważ w przypadku wszystkiego, co kupujemy, szukamy najlepszej ceny z wyładunkiem. W skrócie można powiedzieć, że stalowy zbiornik można zespawać bardzo blisko zakładu montażowego, co daje zmniejszony koszt transportu i jest to kolejny czynnik kluczowy – stwierdza Andersson.

Firmy, które produkują stalowe zbiorniki paliwa, uruchomiły kilka lat temu, za pośrednictwem Strategicznego Przymierza na rzecz Stalowych Zbiorników Paliwa, wielką kampanię marketingowo-technologiczną, ale nie uzyskały zbyt dużego odzewu. Wielowarstwowe systemy plastikowe miały się coraz lepiej. Firmy wytwarzające zbiorniki ze stali także miały swoje argumenty, między innymi: 1) nowe typy stali coraz łatwiej jest formować, co daje większą swobodę przy projektowaniu i 2) stalowe zbiorniki w 100 procentach nadają się do ponownego wykorzystania. A ich ceny są coraz atrakcyjniejsze. Po uwzględnieniu kosztów z wyładunkiem i zastraszającej cenie węglowodorów, zbiorniki takie są nawet preferowane ze względów kosztowych.

Wielka Czwórka General Motors

Andersson twierdzi, że firma koncentruje się na czterech materiałach, w przypadku których istnieje znaczna presja cenowa: palladzie, aluminium, stali i tworzywach sztucznych.

Jeśli przyjrzeć się naszym samochodom sportowym w ogólności, staramy się zastąpić części stalowe częściami z tworzyw sztucznych – twierdzi Andersson. Uzyskujemy mniejszą wagę i mniejsze koszty. Przykłady to Chevrolet Corvette i Pontiac Solstice.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce