Inowacyjne napędy obrotowe z przekładniami precyzyjnymi SPINEA
-- niedziela, 07 luty 2010
Zasada działania
- Obudowa – zawiera wbudowane łożyska promieniowo-wzdłużne o wysokiej nośności
- Flansze – flansza wejściowa i wyjściowa są sztywno połączone ze sobą za pomocą śrub i obracają się ze zredukowaną prędkością w stosunku do obudowy
- Wał wejściowy – jest elementem reduktora po stronie szybkich obrotów, ułożyskowany jest na flanszach wejściowej i wyjściowej. Na wale wejściowym osadzone jest wykorbienie, poruszające za pośrednictwem łożyska wałeczowego koła zębate. Zęby kół mają zarys trochoidalny.
- Koła trochoidalne pozostają w ciągłym, 50% zazębieniu z nieruchomymi wałeczkami rozlokowanymi za wewnętrznej stronie obudowy i tworzącymi zębatkę wewnętrzną. Koła mogą zatem przenosić ogromny moment obrotowy przy praktycznie zerowych luzach.
- Dwa krzyżowe elementy transmisyjne przenoszą moment napędowy z obracających się planetarnie kół trochoidalnych na wał wyjściowy przekładni
Przykład zastosowania precyzyjnej przekładni TwinSpin w 1 i 2 osi robota przemysłowego
Przekładnia TWINSPIN zapewnia wysoką sztywność skrętną oraz dużą dokładność pozycjonowania. Reduktor z wbudowanym łożyskiem promieniowo-wzdłużnym tworzy bardzo zwartą konstrukcję. Możliwe jest dołączenie zewnętrznego układu kinematycznego bezpośrednio do wału wyjściowej przekładni, bez dodatkowego ułożyskowania. W tym rozwiązaniu konstrukcyjnym zastosowany jest silnik servo z uszczelnionym wałkiem.