Etanol nowa mikstura domowa
-- piątek, 28 listopad 2008
Jak wyjaśnia Quinn, E-Fuel sprawia, że drożdże są zadowolone i głodne na kilka sposobów. Jednym z nich jest dokładna kontrola ilości elementów surowca, jakie dostarczane są do systemu. Czujniki obciążenia mierzą ilość cukru, czy resztek alkoholu, jakie dodawane są do systemu. Następnie system oblicza, ile wody i drożdży użytkownik musi dodać, aby uzyskać idealny proces fermentacji.
Innym zabiegiem służącym drożdżom jest ścisła kontrola temperatury. Urządzenia E-Fuel wyposażone są w opatentowane termoelektryczne układy chłodzące oraz w olejowy wymiennik ciepła, utrzymujący temperaturę poniżej 36o C, czyli punktu, w którym kultura drożdży zacznie wymierać. W zimę to samo urządzenie termoelektryczne podgrzewa drożdże w miarę potrzeb. Urządzenia te mogą wewnętrznie przełączać się pomiędzy ogrzewaniem i chłodzeniem w ciągu mikrosekund. Quinn przekonuje, że elementy sterowania E-Fuel przesyłają sygnał PWM do urządzenia termoelektrycznego, zmieniając jego biegunowość, by przełączyć je z trybu ogrzewania w tryb chłodzenia. Quinn twierdzi, że system potrafi utrzymać temperaturę do 3 stopni.
W zapowiedzianej wersji systemu Quinn i Butterfield udoskonalili nawet fizyczną konstrukcję samego zbiornika. Sztywny zbiornik instalowany w najwcześniejszych prototypach E-Fuel został zastąpiony zbiornikiem elastomerowym, który rozszerza się lub kurczy, zależnie od ilości surowca, likwidując w ten sposób przestrzeń znajdującą się u góry zbiornika Mogłaby ona przeszkadzać w stworzeniu idealnych warunków fermentacji.
Przełomy techniczne związane z E-Fuel rozciągają się również na zachodzący w systemie etap destylacji. Podobnie jak komercyjne urządzenia do destylacji, system oddziela alkohol od wody. W przeciwieństwie do systemów komercyjnych, które posiadają wiele kolumn destylacyjnych służących do gotowania i usuwania wody w kolejnych etapach, E-Fuel wykorzystuje pojedynczą, monolityczną kolumnę destylacyjną. Zupełnie nie wymaga przy tym spalania. Spalanie stanowiło poważną przeszkodę z punktu widzenia bezpieczeństwa – dodaje Quinn.
Zamiast wygotowywać wodę, E-Fuel oddziela ją od alkoholu, wykorzystując ciśnienie i membranę z otworami w skali nano. Molekuły wody są przeciskane przez membranę, a większe molekuły alkoholu pozostają wewnątrz kolumny – nadmienia Quinn.