Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Bezpieczeństwo ruchu kolejowego - za jaką cenę?

-- piątek, 20 marzec 2009

Rysunek przedstawia ruchomy blok, oddzielający pociągi.

Dwóch innych wiodących dostawców – Ansaldo STS-Union Switch & Signal (US & S) oraz Lockheed Martin – chętnie opowiedziało nam o swoich technologiach PTC.

US&S pracuje na Alaska Railroad nad implementacją PTC, niezbyt subtelnie nazwaną Systemem Unikania Kolizji (Collision Avoidance System), który ma być używany w połączeniu z sygnalizacją i systemem Bezpośredniej Kontroli Torów (Direct Track Control). Proces ten ma zostać zakończony pod koniec bieżącego roku lub na początku roku 2009. Jak na ironię, dwa główne czynniki motywacyjne stojące za PTC wprowadzają bezpieczeństwo bez nazywania sprawy po imieniu, twierdzi Keith Szewczyk, zastępca wiceprezesa ds. technicznych w US&S.

Jeden to poprawa ruchu postępowego, czyli szybkości, z jaką można przeprowadzić pociąg przez system. Im szybciej koleje mogą puszczać pociągi, tym więcej ludzi i towarów mogą przewieźć i tym więcej pieniędzy zarobić. Obszary graniczne (bloki) przemieszczają się razem z pociągiem, nie są nieruchome - twierdzi, dodając, że PTC „wyciśnie odpadki” z nieużywanego toru. Drugim powodem jest wyeliminowanie konserwacji sprzętu torowego, który blokuje tory.

PTC opracowane przez US&S musi przejść wyczerpujące testy pod kątem bezpieczeństwa, by statystycznie udowodnić, że system jest gotowy. Bezpieczeństwo podnosi się do poziomu, który wszyscy akceptują - stwierdza Szewczyk.

Opracowane przez Lockheed Martin urządzenie do kontroli położenia podaje pozycję lokomotywy z dokładnością do 3 metrów.

Konwencjonalne systemy sygnałowe wykorzystują obwody torowe, zarówno do określania wskaźnika zajęcia bloku, jak i detekcji pękniętych szyn. PTC nie potrzebuje obwodów torowych do ustalenia, w którym miejscu znajdują się pociągi, ale koleje będą mieć możliwość lokalizacji pękniętych szyn za pomocą obwodów torowych lub innego typu technologii.

Obwody torowe wykrywają pęknięte szyny. Jeśli przejdzie się na PTC, straci się tę możliwość. W przypadku PTC stosowanego jako ‘nakładka’, obwody torowe nadal będą widoczne - wyjaśnia Szewczyk.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Autodesk DAY 2022 | Przemysł Maszynowy
2022-05-25 - 2022-05-25
Miejsce: Online

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce