Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Bezpieczeństwo ruchu kolejowego - za jaką cenę?

-- piątek, 20 marzec 2009

W chwili obecnej na liście FRA znajduje się 11 projektów PTC, które realizowane są na ponad 6400 kilometrach torów w całym kraju. Projekty te wskrzeszono w czerwcu 2005 roku, kiedy to FRA opublikowała standardy oceny i przepisy PTC. Główne przeszkody natury technicznej, zdaniem Boardmana, to opracowanie algorytmów oprogramowania hamującego do zatrzymywania pociągów o różnej masie i długości, uwolnienie pasma radiowego dla niezbędnej komunikacji i interoperatywności między liniami kolejowymi, po których regularnie jeżdżą lokomotywy konkurencji.

Technologia nie jest gotowa do wdrożenia. Istnieje tak wiele zmiennych, biorąc pod uwagę te wszystkie problemy natury technicznej, jakie trzeba rozwiązać - twierdzi Tom White, rzecznik Zrzeszenia Kolei Amerykańskich (Association of American Railroads - AAR), głównej organizacji zajmującej się lobbingiem na rzecz kolei. Usankcjonowane zostało sześć etapów, a żadne linie kolejowe nie wyszły poza etap drugi, więc nie możemy powiedzieć na pewno, kiedy PTC zostanie wdrożone.

Jednak pewne dobrze poinformowane źródło określiło problemy techniczne jako „temat zastępczy”, twierdząc, że można je było rozwiązać wiele lat temu. Co się tyczy kosztów, to źródło to stwierdziło, że 3 mld dolarów za wart 40-50 mld dolarów przemysł kolejowy to „grosze”.

Oczywiście, wypadek stał się bodźcem dla niedawno wprowadzonych udoskonaleń, ale felietonista Trains Magazine, Don Phillips, docenia wkład Boardmana, który stara się, by koleje wprowadziły technologię PTC.

Jest on faktycznie pierwszym administratorem FRA, który robi coś w tym kierunku. Prawie zrezygnował, bo Biały Dom nie pozwalał mu nic zrobić - twierdzi Phillips, który także pisał o transporcie dla Washington Post. Ten facet to uczciwy gość i chce coś po sobie zostawić. Rozmawiałem z wieloma osobami pracującymi na kolei, które powiedziały: ‘a niech mnie, on to (PTC) faktycznie zrobi’. Za każdym razem, kiedy zdarzył się wypadek, on traktował to jako okazję do lobbowania. A dawno temu koleje obliczyły sobie, że taniej wychodzi płacenie za wypadki (niż wprowadzenie PTC). Mimo kilku próśb, Boardman nie zgodził się na udzielenie wywiadu.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Autodesk DAY 2022 | Przemysł Maszynowy
2022-05-25 - 2022-05-25
Miejsce: Online

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce