Bezpieczeństwo ruchu kolejowego - za jaką cenę?
-- piątek, 20 marzec 2009
To wszystko bardzo dobre wieści - stwierdza Ditmeyer.
PTC steruje przekaźnikami, takimi jak ten.
PTC składa się z kilku elementów – komputerów pokładowych, radioodbiorników i wyświetlaczy zainstalowanych w lokomotywach i pojazdach remontowych; radioodbiorników przydrożnych i czujników na przełącznikach i detektorach oraz radioodbiorników w dyspozytorniach, komputerów i wyświetlaczy. Łączność w czasie rzeczywistym między tymi trzema elementami ma znaczenie krytyczne. Systemy PTC są początkowo instalowane w połączeniu z już istniejącymi systemami sygnalizacyjnymi. W miarę, jak są one wprowadzane do eksploatacji, zastępują istniejące systemy i koleje mogą wyeliminować znajomo wyglądające sygnalizatory kolejowe.
Podczas gdy opinia publiczna koncentruje się na tym, w jaki sposób PTC może dramatycznie poprawić bezpieczeństwo, koleje poszukują także możliwości odzyskania zainwestowanych środków, puszczając bezpiecznie i z większą szybkością więcej pociągów na tej samej infrastrukturze. Ale podnoszenie kwestii przystępności cenowej po tak tragicznym wypadku, jaki miał miejsce w Chatsworth, jest delikatną kwestią. FRA ocenia, że koszt tego przedsięwzięcia wyniesie od 2,3 do 5 miliardów dolarów w przypadku wdrożenia PTC na szeroką skalę na torach o długości ponad 225 000 km.
Chciałbym, żebyśmy nie musieli skupiać się na kosztach ani na przystępności cenowej. Od dawna rząd musi przeprowadzać tego typu analizy zanim będziemy mogli wprowadzić dany przepis w życie - powiedział Joseph Boardman, administrator FRA podczas telekonferencji dla mediów zorganizowanej kilka dni po wypadku. Robimy stałe postępy, ale nie są one tak szybkie, jak życzyłoby sobie społeczeństwo. Za każdym razem, kiedy przygotowuje się przepis, przeprowadza się analizę kosztów i zysków.