Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Bezpieczeństwo ruchu kolejowego - za jaką cenę?

-- piątek, 20 marzec 2009

Jeden z wczesnych systemów PTC zwany ARES (Advanced Railroad Electronics System - Zaawansowany System Elektroniki Kolejowej) wprowadzono w latach 80-tych na długim, ponad 400 km odcinku torów na ówczesnej Burlington Northern Railroad (dziś BNSF). System ten działał sprawnie przez sześć lat, do momentu zamknięcia projektu w roku 1993. Według jednej z analiz, mógł on statystycznie zmniejszyć liczbę wypadków związanych z systemem sterowania z 50 do 0,05 rocznie.

Gdy działa PTC, dwa obiekty nie mogą znajdować się jednocześnie w tym samym miejscu. Każdy pociąg, pojazd remontowy lub osobę idącą wzdłuż torów lub pociągu, otacza poruszający się „pęcherzyk” - twierdzi Steve Ditmeyer, były dyrektor ds. badań i rozwoju w BN. Mówiąc o osobach znajdujących się na torach, Ditmeyer ma na myśli konserwatorów wyposażonych w odbiorniki GPS i odbiorniki radiowe podobne do tych, z jakich korzystają żołnierze, a nie przypadkowe i z tego powodu niezabezpieczone osoby, które wybrały się na przechadzkę.

Czy katastrofy w Chatsworth można byłoby uniknąć, nawet gdyby maszynista jadący w pociągu podmiejskim wysyłał wiadomości tekstowe na czerwonym świetle?

Jestem przerażony faktem, że zdarzył się taki wypadek. Miejmy nadzieję, że ludzie ci nie zginęli na próżno - nadmienia Ditmeyer, były zastępca administratora ds. badań i rozwoju w Federalnej Administracji Kolei (Federal Railroad Administration – FRA), agencji, która opracowuje i egzekwuje zasady bezpieczeństwa na kolei. Moi przyjaciele i ja zadajemy pytanie: „Czy po tym wypadku Kongres w końcu zmusi linie kolejowe do zainstalowania PTC?”.

Najwyraźniej tak się stało. 1 października 2007 r. Kongres uchwalił znaczącą ustawę dotyczącą bezpieczeństwa ruchu kolejowego, na mocy której technologia PTC ma zostać wprowadzona do 31 grudnia 2015 roku. Prezydent podpisał ją 16 października. Zaś 8 października Union Pacific, dysponująca Zasadniczym Systemem Zarządzania Ruchem Pociągów (Vital Train Management System), obwieściła, że wprowadzi PTC na swoich torach w zatłoczonej niecce Los Angeles do roku 2012 – próby mają się odbyć na ponad 730-kilometrowym odcinku torów w stanie Iowa, Nebraska i Wyoming. Tego samego dnia BNSF ogłosiła, że dotrzyma ustawowego terminu, wprowadzając do roku 2015 PTC w całym swoim systemie, zaś w niecce Los Angeles – do roku 2012. Union Pacific, BNSF i Norfolk Southern także obwieściły, że rozwiązały krytyczne problemy związane z interoperatywnością.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Autodesk DAY 2022 | Przemysł Maszynowy
2022-05-25 - 2022-05-25
Miejsce: Online

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce