Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Baterie nie są wymagane

-- wtorek, 09 wrzesień 2008

Hydrauliczna technologia hybrydowa została zaprojektowana głównie z myślą o samochodach ciężarowych, jednak można ją również stosować w przypadku mniejszych pojazdów

Firmy Hybra Drive Systems i Gates wspólnie pracowały nad skonstruowaniem Hummer H1 z w pełni hydraulicznym układem napędowym.

Co by było, gdyby istniała technologia hybrydowa, która umożliwiałaby w najgorszym wypadku o połowę korzystniejsze zużycie paliwa w samochodach osobowych, pojazdach sportowo-użytkowych (SUV) i małych ciężarówkach? A co, jeśli gwarantowałaby ona redukcję emisji o co najmniej 50 procent lub mogłaby sprostać naszym oczekiwaniom w zakresie przebiegu pojazdu poprzez zaoferowanie korzystniejszego zużycia paliwa w mieście aniżeli na autostradzie?

Co by było, gdyby ta hybrydowa technologia szczególnie istotna z punktu widzenia konstrukcyjnego i produkcyjnego, nie opierała się na drogich technologiach wykorzystujących ciężkie i obszerne pod względem objętościowym baterie. Tym bardziej, że nie są one przygotowane do masowego zastosowania. Zamiast nich wykorzystałaby przetestowaną metodę magazynowania energii? Tak, istnieje już taka właśnie technologia hybrydowa, która zamiast stosowania elementów elektrycznych całkowicie bazuje na rozwiązaniach hydraulicznych.

Pod wieloma względami te hydrauliczne hybrydy przypominają w swej koncepcji swoich elektrycznych kuzynów. Jednak w tym przypadku magazynowanie energii odbywa się nie w samej baterii, lecz w wysokociśnieniowych akumulatorach hydraulicznych, które zwykle ładują się przy ciśnieniu ponad 210 barów. Zdaniem Jim’a O’Brien, założyciela i głównego technologa w Hybra Drive Systems, firmie zajmującej się konstruowaniem napędów hydraulicznych, najlepsze spośród tego rodzaju akumulatorów charakteryzują się gęstością mocy około 500 kW/kg.

Koncepcje projektowe hybryd hydraulicznych różnią się, lecz zasadniczo technologia polega na tym, że silnik diesel lub silnik gazowy pojazdu napędzają motor pompy hydraulicznej, która ładuje akumulator wysokociśnieniowy. Akumulator, z kolei, napędza jeden lub kilka dodatkowych silników pompy przymocowanych do kół. Drugi dolny akumulator zazwyczaj uzupełnia obwód hydrauliczny. W zależności od projektu może występować jeden silnik pompy napędzający parę kół z zastosowaniem mechanizmu różnicowego lub jeden silnik pompy na jedno koło dla wersji pojazdu z napędem na wszystkie koła, z niezależnym sterowaniem momentem obrotowym. Podczas hamowania silniki pompy na kołach odwracają się, ładując akumulator i przechwytując energię, która w przeciwnym razie zostałaby utracona w formie wydzielanego ciepła.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Autodesk DAY 2022 | Przemysł Maszynowy
2022-05-25 - 2022-05-25
Miejsce: Online

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce