Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Automatyka automyjni

-- niedziela, 01 lipiec 2007

Co dalej?

National Car Wash wybudował już kilka myjni opisywanego typu. A prawa do sprzedaży systemu i oprogramowania nim kierującego nabyła firma Auto Data Inc., jeden z liczących się (nie tylko w USA) dostawców systemów związanych z szybką dystrybucją paliw i środków smarnych. Jak się okazuje, firma ta oferowała już wcześniej oprogramowanie także na potrzeby myjni automatycznych, stąd oferta National Car Wash idealnie wpisała się w obszar zainteresowania Auto Data Inc. Dodatkowo, pewne rozwiązania przyjęte przez twórców oprogramowania będzie można zaadaptować do innych dziedzin. Ale to już inna historia...

  

Nie zapomnij o wycieraczkach!

 

To zupełnie naturalne, że kontruktorzy branży motoryzacyjne przywiązują szczególną wagę do tego, jak ich produkty zachowują się na drodze. I całkiem naturalne, że na etapie projektowanie nie zawsze uwzględniają to, jak ich dzieło zachowa się np. podczas wizyty w myjni samochodowej

 

Joe Ward, dyrektor ds. inżynierii Międzynarodowego Stowarzyszenia Myjni Samochodowych (International Carwash Association) pzrepracował ponad 35 lat w dziale wdrożeń Ford Motor Co., a jednym z jego obowiązków było właśnie dostosowanie konstrukcji samochodów tak, by nie sprawiały problemów podczas wizyt w myjni samochodowej.

 

Teraz zbiera m.in. informacje od właścicieli i użytkowników myjni na całym świecie, dotyczące tego, jakie samochody najczęściej ulegają uszkodzeniom podczas procesu mycia i jakiego rodzaju są te uszkodzenia. – Spotykamy się z takimi problemami, w jakie trudno uwierzyć – mówi Ward. – U każdego producenta praktycznie spotykamy się z modelami, które są mniej „przyjazne myjniom” niż inne tej samej marki.

 

Najwięcej przypadków związanych jest z uszkodzeniami lusterek, ramion wycieraczek, antenami, spoilerami czy nawet całymi zderzakami. Jednym z kłopotów, które w tej chwili stara się rozwiązać, jest ramię tylnej wycieraczki w Jeep Grand Cherokee (związane z wadliwym zaprojektowaniem jej mocowania) czy też niewielki – ale odpadający pod wpływem wirujących szczotek – spojler w Infiniti QX56.

 

Dzięki sugestiom m.in. Warda wyeliminowano problemy z przeciekającymi szyberdachami w niektórych modelach Volvo czy też poprawiono mocowanie lusterek w samochodach GM.

 

– Jestem zdania, iż z większością spotykanych problemów można było sobie poradzić już na etapie projektowania, nie mówiąc o tworzeniu prototypów. Wystarczyłoby brać pod uwagę warunki, w jakich znajdą się niektóre z elementów pojazdów podczas wizyty w myjni; a nie są one trudne do przewidzenia – dodaje Ward. – A przecież nie każdy właściciel będzie korzystał z myjni ręcznych bądź bezdotykowych.

Autor: TEKST: JOSEPH OGANDO


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Katalog

Sparkrobots
Sparkrobots
Roździeńska 1B
40-382 Katowice
tel. 570 670 969

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2022 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce