Autodesk 2009 - nowa linia rozwiązań
-- sobota, 01 marzec 2008
Projektowanie zespołów
- Dzięki możliwości stosowania substytutów podzespołów, można operować podzespołami mniej obciążającymi komputer, ale w dalszym ciągu dokładnie odwzorowującymi właściwości wagowe, w tym środek ciężkości, wiązania i zestawienie materiałowe. Elementu zastępczego można użyć, gdy nie jest potrzebny dostęp do pełnego podzespołu, ale w potrzebna jest wiedza o tym, jak współpracują ze sobą poszczególne elementy i podzespoły. Elementy zastępcze mogą być przywoływane z poziomu foldera „Poziom szczegółowości”, tak że można się szybko przełączać pomiędzy widokiem Elementu zastępczego a dowolną inną reprezentacją LoD.
- Narzędzie Derived Part ma teraz tryb pracy w mniejszej pamięci, tak że substytuty oparte na częściach pochodnych zajmują jeszcze mniej pamięci.
- Ulepszone wiązania kątowe: w funkcji Angle Constraint można teraz użyć opcji Explicit Reference Vector określającej jednoznacznie kierunek ruchu i pozwalającej na lepszą kontrolę nad zachowaniem się części ruchomych, takich jak sworznie czy zawiasy
- GripSnap Move and Rotate: nowe narzędzie GripSnap łączy w sobie uniwersalność, prostotę obsługi i dokładność, dzięki którym użytkownik może łatwo eksperymentować z różnymi konfiguracjami na początkowych etapach określania konstrukcji.
Symulacja dynamiczna
- Przekładnie zębate: przy użyciu akceleratora projektowania można tworzyć przekładnie zębate, a dynamiczne środowisko symulacyjne automatycznie wstawi osie i zainicjalizuje parametry sprawności, kąta pochylenia i kąta nacisku.
- Ulepszenie Output Grapher: możliwość analizowania sił i momentów w różnych układach odniesienia, tworzenie dodatkowych przebiegów bez konieczności powtarzanie symulacji i szybkiego określania punktów działania uderzeń.
- Wyjście do Inventor Studio: możliwość zwiększenia realizmu animacji wykonywanych w Studio poprzez renderowanie wyników symulacji dynamicznych. Użycie polecenia Create Studio Animation powoduje automatyczne przeniesienie wszystkich parametrów symulacji do środowiska Studio.