Dassault Systèmes i Grupa BWM opracowują aplikację do projektowania tłoczników dla nadwozi BiW

Fot. Freepik

Firma Dassault Systèmes poinformowała o współpracy z Grupą BMW, mającej na celu zwiększenie wydajności procesów związanych z projektowaniem pojazdów. Dzięki znajomości cyklu oraz specjalistycznemu know-how Grupy BMW w ramach współpracy powstało ukierunkowane na procesy i gotowe do wdrożenia rozwiązanie do definiowania tłoczonych części samochodowych i projektowania tłoczników, które zwiększy wydajność projektowania podzespołów i ich produkcji.

Aplikacja Dassault Systèmes z rodziny CATIA do projektowania tłoczników pozwala wygodnie tworzyć wysokiej jakości nadwozia i podwozia.

Dzięki szczegółowemu opisowi koncepcji, zautomatyzowana walidacja procesu produkcji może rozpocząć się już na wczesnym etapie. Wychwycone i usunięte w ten sposób błędy pozwalają zredukować koszty i skrócić czas produkcji.

Aplikacja CATIA do projektowania tłoczników oferuje ciągłość cyfrową na wszystkich etapach powstawania produktu. Pozwala także zredukować liczbę czynności manualnych dzięki dostępowi do danych procesowych i geometrycznych w czasie rzeczywistym, co z kolei ułatwia zachowanie kolejności etapów produkcji z uwzględnieniem symulacji oraz kalkulacji kosztów.

Aplikacja umożliwia także korzystanie ze specjalistycznego planowania oraz zaawansowanych funkcji projektowania powierzchni, co pozwala Grupie BMW archiwizować dane dotyczące tłoczenia w celu ich wykorzystania w przyszłości.

– Współpraca między Grupą BMW a Dassault Systèmes trwa od wielu lat i opiera się na wzajemnym zaufaniu. Opracowane przez nas rozwiązanie zostało pomyślnie wdrożone w ramach systemu produkcyjnego Grupy – mówi Laurence Montanari, wiceprezes Dassault Systèmes ds. transportu i mobilności. – Nasza aplikacja CATIA do projektowania tłoczników może pomóc producentom samochodów i ich dostawcom zoptymalizować procesy tworzenia nadwozi i podwozi oraz narzędzi, redukując jednocześnie związane z tym koszty i oszczędzając czas. Projektowanie i produkcja narzędzi stanowią istotną część kosztów projektowania pojazdu, w związku z czym optymalizacja w tym obszarze pozwala uzyskać przewagę nad konkurencją.