Udostępnij Udostępnij Udostępnij Udostępnij Print

Epoka trójwymiaru w polskich przedsiębiorstwach

-- środa, 19 sierpień 2015

W ostatnich latach Polska dokonała skoku cywilizacyjnego i otwierając się na nowe technologie, staje się źródłem innowacyjności w przemyśle. Taka kombinacja warunków pociąga za sobą konieczność zmian w sposobie funkcjonowania firm produkcyjnych. Czy będziemy świadkami skoku produktywności oraz przyspieszenia wzrostu gospodarczego w tym sektorze?

Po pierwszej fali transformacji, przypadającej na lata 60. i 70. i polegającej na automatyzacji procesów, przyszła fala druga, związana z Internetem. Dekadę temu prawdopodobnie nikt nie przypuszczał, że tempo nadchodzących zmian będzie tak duże i dynamiczne. Obecnie wkraczamy w epokę koncentrującą się na produkcie i jego możliwościach - dostęp do nowych technologii pozwala na lepsze projektowanie przedmiotów, błyskawiczne reagowanie na zmiany na rynku i natychmiastową weryfikację obranej strategii. Przyjrzyjmy się, które dziedziny przemysłu w największym stopniu poddadzą się tej rewolucji.

Technologia jako główny motor zmian

Przedsiębiorcy nieustannie poszukują możliwości poszerzenia rynków zbytu, obniżenia kosztów i wzrostu elastyczności produkcji. Z pomocą przychodzą im producenci inteligentnych urządzeń, którzy obserwują trendy rynkowe i dostosowują swoją ofertę do aktualnych potrzeb nabywców. Synergia współdziałania tych dwóch zaangażowanych stron wpływa na rozwój nowych technologii, dzięki czemu możliwe staje się tworzenie funkcjonalnych, inteligentnych oraz efektywnych kosztowo rozwiązań. Taka tendencja sprzyja nie tylko poprawieniu komfortu i bezpieczeństwa pracy, ale wpływa również na zwiększenie efektywności produkcji i poprawę jakości produktu finalnego, przy jednoczesnej redukcji kosztów operacyjnych.

Fala transformacji technologicznej

Jednym z przykładów wykorzystania nowych technologii w przemyśle jest druk 3D. Z raportu TMT Predictions 2015 dotyczącego prognoz dla sektora technologii, mediów i telekomunikacji wynika, że do roku 2017 około 70 proc.  całej sprzedaży drukarek 3D trafi do konsumentów prywatnych. Pod względem wartości sprzedanych drukarek prawie 90 proc. sprzedaży trafi do firm, a 95 proc. przedmiotów wydrukowanych w 3D przypadnie na przedsiębiorstwa. Nowe technologie stają się więc integralną częścią rozwoju każdego produktu i wpływają na jego udoskonalenie. To z kolei oddziałuje na jakość dostarczanych przez firmy rozwiązań oraz na ich interakcję z klientami. Trzecia fala transformacji, napędzana przez rozwój branży drukarek 3D, spowoduje skok produktywności oraz przyspieszenie wzrostu gospodarczego. Jak donosi Harvard Business Review w opublikowanym ostatnio artykule „3D Printing is Changing The Way We Think”, już ponad 30% największych globalnych marek wykorzystuje w swojej pracy druk 3D. Ponad 200 szkół wyższych włączyło do oferty edukacyjnej nie tylko kursy z zakresu druku 3D, ale również innych narzędzi do szybkiego prototypowania, jak skanowanie i projektowanie 3D. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych lat biurko każdego inżyniera będzie wyposażone w tego typu drukarkę - pisze Harvard Business Review. Bez wątpienia możemy stwierdzić, że druk przestrzenny znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach naszego życia, a jego rozwój sprawi, iż będzie w zasięgu ręki nie tylko dużych korporacji, ale również każdego przedsiębiorstwa  oraz indywidualnych użytkowników.


Przeczytaj także

 

Zobacz także

  •   Wydarzenia  
  •   Katalog  

Wydarzenia

Katalog

CAD-Project
CAD-Project
Stefana Czarnieckiego 35/9
53-626 Wrocław
tel. 717223347

zobacz wszystkie



O nas   |   Reklama   |   Mapa strony   |   Kontakt   |   Polecane strony   |   RSS   |   Partnerzy   |   
Copyright © 2003-2017 Trade Media International
zobacz nasze pozostałe strony
Trade Media International Inżynieria & Utrzymanie Ruchu Control Engineering Polska MSI Polska Inteligentny Budynek Design News Polska Almanach Produkcji w Polsce