Alstom wybrał rozwiązanie Dassault Systèmes, aby skrócić czas realizacji zindywidualizowanych pociągów dla Trenitalii

-- czwartek, 16 maj 2019

Dassault Systèmes dostarczy firmie Alstom swoją platformę 3DEXPERIENCE, aby przyspieszyć dostawę 150 zindywidualizowanych pociągów dla włoskiego przewoźnika kolejowego, firmy Trenitalia, należącej do Ferrovie dello Stato. Projekt zapoczątkowuje nowe wirtualne doświadczenie produktowe w branży kolejowej.

Alstom korzysta z zaawansowanych aplikacji do tworzenia wizualizacji 3D wchodzących w skład rozwiązania Virtual Garage. Pozwalają one prezentować wirtualne, a przy tym realistyczne modele składów kolejowych dostosowanych do potrzeb Trenitalia w zakresie przewozów regionalnych i podmiejskich. Trenitalia może wizualizować i konfigurować w czasie rzeczywistym niezwykle szczegółowe modele w pełni wyposażonych składów przed rozpoczęciem budowy składów. Pozwala to wypróbować m.in. różne długości wagonów, kształt siedzeń i rozmieszczenie wieszaków rowerowych, a także dostosować kolorystykę, materiały wykończeniowe, rozmieszczenie logotypów i naklejek. Alstom jest w stanie zagwarantować, że dostarczone pociągi będą zgodne ze specyfikacją zatwierdzoną przez klienta w środowisku wirtualnym, zamiast polegać na dokumentacji i prototypach fizycznych.

– Gdy firma Trenitalia postanowiła zapewnić podróżnym wygodniejsze, bardziej przestronne i bezpieczniejsze składy, zdecydowaliśmy się wyjść poza nasze standardowe procesy projektowo-inżynieryjne – mówi Luigi Lugaro, kierownik projektu PLM & I4.0 Italy w firmie Alstom. – Firma Dassault Systèmes pozwala nam sprostać rosnącym wyzwaniom w zakresie mobilności, oferując pierwszy na rynku konfigurator składów kolejowych, który będzie używany na poziomie przemysłowym w sektorze kolejowym”.

Po pełnym skonfigurowaniu cyfrowej wersji składu kolejowego, funkcje pakietu Virtual Garage, które już zmieniły konfigurację produktu, salony sprzedaży i eventy dla segmentu motoryzacyjnego, konwertują dane projektowe i inżynieryjne na zasoby graficzne wysokiej jakości, które mogą zostać wykorzystane przez Trenitalia na potrzeby kampanii sprzedażowych i marketingowych.

– Zastosowanie naszej platformy 3DEXPERIENCE w sprzedaży i marketingu branży kolejowej jest kolejnym ważnym krokiem w kierunku skracania dystansu między światem rzeczywistym i wirtualnym – mówi Olivier Sappin, wiceprezes ds. transportu i mobilności w Dassault Systèmes. – Możliwość obcowania z produktami wirtualnymi oferuje firmom, takim jak Alstom i Trenitalia, elastyczność i zwrotność w zakresie tworzenia zróżnicowanych wrażeń użytkowych w dobie gospodarki cyfrowej.

Źródło: Dassault Systèmes